середня загальноосвітня школа № 95
м. Київ, Україна
вул. Щербаківського, б. 61 Г
Email
school_95@ukr.net
Контактний телефон
044 400 32 53
Середня школа № 95, м. Київ

Трудовий розпорядок

ЗАТВЕРДЖЕНО
Протокол Загальних зборів трудового колективу
Школи І-ІІІ ступенів № 95 Шевченківського району м. Києва
від 30.08.2021 № 1
Введено в дію
НАКАЗ від 30.08.2021 № 82

ПРАВИЛА ВНУТРІШНЬОГО ТРУДОВОГО РОЗПОРЯДКУ
ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 95
ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ
М. КИЄВА

Київ 2021

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Правила внутрішнього трудового розпорядку (далі – Правила) розроблено для Школи І-ІІІ ступенів № 95 Шевченківського району м. Києва (далі – Заклад) розроблено відповідно до Конституції України, Кодексу законів про працю України, Закону СРСР «Про трудові колективи і підвищення їх ролі в управлінні підприємствами, установами, організаціями», Законів України «Про оплату праці», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», та інших нормативно-правових актів, що регулюють трудові відносини, пов’язані із середньою освітою.

1.2. Метою створення в Закладі Правил є:

1) визначення обов’язків працівників Закладу, передбачених нормами, які встановлюють внутрішній трудовий розпорядок в навчальних закладах. Зазначені норми закріплені в Типових правилах внутрішнього розпорядку.

2) забезпечення належної організації праці;

3) зміцнення трудової дисципліни;

4) створення належних, безпечних та здорових умов праці;

5) підвищення продуктивності та ефективності праці;

6) забезпечення раціонального використання робочого часу тощо.

1.3. Правила поширюються на всіх працівників Закладу і є обов’язковими для виконання незалежно від посади, рівня освіти та професійної підготовки, кваліфікаційної категорії та навантаження, належності до професійної спілки тощо, поширюються на всіх здобувачів освіти 1-11-х класів Закладу, батьків ( осіб, що їх замінюють), діти яких є здобувачами освіти Закладу

1.4. Керівник Закладу створює організаційні, економічні умови для дотримання працівниками трудової дисципліни, використовує методи переконання, заохочення за сумлінну працю та її високі показники. До порушників трудової дисципліни застосовують заходи дисциплінарного стягнення.

1.5. Усі питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього трудового розпорядку, розв’язує директор Закладу в межах, наданих йому повноважень, а у випадках, передбачених чинним законодавством і правилами внутрішнього розпорядку, спільно або за погодженням з профспілковим комітетом.

1.6. Правила погоджені з профспілковим комітетом і враховують умови роботи Закладу.

1.7. Дані Правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу є організаційно-правовим документом, упорядковуючим відносини суб’єктів освітнього та трудового процесів у Закладі, життєдіяльність якого регламентується законодавством, що діє у сфері загальної середньої освіти України.

1.8. Правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу складені з урахуванням змісту основних організаційно-правових документів: Статуту Закладу та Колективного договору, якими визначається специфіка взаємодії та взаємовідносин учасників освітнього процесу, інших працівників Закладу.

1.9. Правила Закладу вступають у дію і вважаються чинними по факту затвердження їх загальними зборами колективу( конференцією) до прийняття нового документу, розробленого і затвердженого у встановленому порядку.

1.10. Правила Закладу є невід’ємною складовою і поділені на групи осіб, що в сукупності складають цілісну структуру. Кожна складова триєдиної структури спрямована на конкретний об’єкт-суб’єкт колективних відносин у Закладі, враховує його специфіку, роль і функцію в системі життєдіяльності Закладу. У зв’язку із цим у Закладі діють Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників Закладу, Правила внутрішнього розпорядку для учнів, Правила внутрішнього розпорядку для батьків ( осіб, що їх замінюють).

Кожна група Правил поширюється на відповідні категорії суб’єктів, апелюючи, в свою чергу, до відповідної групи нормативно-правових документів, що входять до законодавчої бази державної системи повної загальної середньої освіти.

1.11. Коло обов’язків ( робіт), що їх виконує кожен працівник за своєю спеціальністю, кваліфікацією чи посадою, визначається посадовими ( робочими ) інструкціями, кваліфікаційними вимогами, затвердженими в установленому порядку кваліфікаційними довідниками посад і тарифно-кваліфікаційними довідниками робіт і професій робітників, положеннями і Правилами внутрішнього розпорядку Закладу та умовами контракту, де ці обов’язки конкретизуються.

 

ІІ. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ НА РОБОТУ І ЗВІЛЬНЕННЯ ПРАЦІВНИКІВ

2.1. Згідно зі статутом Закладу право приймати на роботу працівників має керівник Закладу шляхом укладання з ними трудових договорів на невизначений строк (безстрокові).

2.2. При прийнятті на роботу працівнику у виключних випадках можна встановити випробування відповідно до вимог статей 26-28 КЗпП.

Рішення про відповідність (невідповідність) працівника виконуваній роботі ухвалює керівник Закладу. Якщо керівник дійшов висновку про невідповідність працівника посаді (виконуваній роботі), він має право звільнити працівника протягом строку випробування, письмово попередивши його про це за три дні. Звільнення за результатами випробування оформляється наказом на підставі пункту 11 статті 40 КЗпП.

2.3. Керівник Закладу обирається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та положення про конкурс.

2.4. Для оформлення трудових відносин громадяни зобов’язані надати до Закладу:

1) паспорт та його ксерокопію (стор. 1-3, стор. 11), інший документ, що посвідчує особу;

2) відомості, необхідні для внесення інформації до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;

3) диплом з додатком до нього (листком оцінок за опановані предмети) або інший документ про освіту (професійну підготовку) та його ксерокопію – у випадках, передбачених законодавством;

4) копії документів про атестацію, підвищення кваліфікації та стажування, – якщо це передбачають кваліфікаційні вимоги посадової (робочої) інструкції (за наявності);

5) довідку та копію облікової картки платника податків;

6) копію військового квитка, тимчасового посвідчення або приписного свідоцтва (за наявності);

7) копії документів про науковий ступінь, вчене звання (за наявності);

8) копії документів, що є підставами для надання пільг (за наявності);

9) довідку до акта огляду МСЕК та індивідуальну програму реабілітації – для осіб з інвалідністю;

10) особисту медичну книжку встановленого зразка з відміткою про допуск до роботи. Для педагогічних працівників обов’язково медичну довідку про проходження обов’язкових попереднього та періодичного психіатричного огляду, яка не перевищує терміну дії 2 роки;

11) автобіографію;

12). документ про реєстрацію розірвання шлюбу (у разі розбіжності у прізвищах на документах) та його ксерокопію.

Усі копії наданих документів завіряються керівником Закладу, скріплюються печаткою.

Приймати на роботу без цих документів заборонено.

2.5. До початку роботи працівник має надати фотокартку для оформлення особової картки за типовою формою П-2 та для особового листка з обліку кадрів, що входить до особової справи.

2.6. Якщо робота вимагає спеціальних знань, Керівник має право вимагати від кандидата подання диплома (іншого документа про освіту або професійну підготовку).

2.7. У випадках, передбачених законодавством, також подають документ про стан здоров’я та інші документи.

2.8. На виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 № 2297-VI при прийнятті на роботу працівника повідомляють про склад та зміст зібраних персональних даних, права у сфері захисту персональних даних, мету збору персональних даних та осіб, яким передаються або можуть передаватися персональні дані.

Якщо майбутня робота пов’язана з обробкою персональних даних інших осіб, при прийнятті на роботу працівник надає письмове зобов’язання про нерозголошення персональних даних, які йому довірено або які стали відомі у зв’язку з виконанням посадових чи службових обов’язків.

2.9. Прийняття на роботу оформляється наказом керівника Закладу, з яким працівника ознайомлюють під підпис.

Наказ про прийняття на роботу видають на підставі заяви або трудового договору, укладеного у письмовій формі. У наказі зазначають найменування роботи (посади) відповідно до Типових штатних нормативів для закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом МОН України від 06.12.2010 № 1205 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 90 від 01.02.2018, дату, з якої працівник має стати до роботи, умови оплати праці та інші істотні умови трудового договору.

2.10. Трудовий договір оформляють у письмовій формі:

2.11. Строкові трудові договори з працівниками укладають, якщо трудові відносини не можна встановити на невизначений строк з урахуванням характеру подальшої роботи, умов її виконання або інтересів працівника (тимчасові і сезонні працівники, асистенти вчителів).

1). Педагогічні працівники Закладу, які досягли пенсійного віку та яким виплачується пенсія за віком, працюють на основі трудових договорів, що укладаються строком від одного до трьох років.

2.12. Осіб віком до 18 років приймають на роботу після попереднього медичного огляду. Надалі до досягнення 21 року ці особи підлягають обов’язковим медичним оглядам (ст. 191 КЗпП).

1). Педагогічні працівники та особи, які працюватимуть на комп’ютерах, приймаються на роботу після попереднього медичного огляду. Відтак ці особи щороку підлягають періодичному медичному огляду.

2.13. Працівники, прийняті на роботу після 10.06.2021, зберігають трудові книжки у себе.

1). За бажанням працівника, що стає до роботи вперше, оформляється трудова книжка на підставі заяви не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу.

2). На вимогу працівника керівник або уповноважена ним особа вносить до трудової книжки працівника записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.

2.14. При прийнятті на роботу працівник проходить співбесіду в навчальній частині Закладу, а також з головою відповідної предметної студії; технічний і навчально-допоміжний персонал – з заступником директора з господарської роботи під час якої кандидата на посаду :

1) ознайомлюють з цими Правилами та колективним договором;

2) роз’яснюють права і обов’язки;

3) ознайомлюють з посадовою (робочою) інструкцією;

4) інформують під підпис про умови праці на робочому місці;

5) інструктують з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної охорони;

6) повідомляють про корпоративну етику тощо.

2.15. Дію трудового договору може бути припинено з ініціативи працівника, роботодавця, закінчення строку та з інших підстав, передбачених законодавством України, із дотриманням процедури та умов звільнення, визначених законодавством.

2.16. Ксерокопії документів, наданих працівником, що приймається на роботу, зберігаються в його особових справах: за місцем безпосередньої роботи – в Закладі

2.17. Працівник, що влаштовується на роботу в Школу, несе відповідальність за достовірність представлених документів.

2.18. Працівник, що влаштовується на роботу в Школу, власноруч заповнює особовий листок встановленого зразку та надає автобіографію.

2.19. Наказ директора Закладу про прийняття на роботу зберігається в особовій справі педагогічного працівника, ведення якої покладається на секретаря Закладу.

2.20. Працівник вважається прийнятим на роботу або з часу, зазначеного у змісті наказу, або (у разі відсутності у наказі конкретної дати працевлаштування) з часу, що визначається фактичною датою видання наказу.

2.21. Працівник, прийнятий на роботу в Заклад, у разі відсутності позитивного медичного висновку медичної комісії з проведення періодичного медичного огляду, відображеного у особистих медичних книжках за показниками в повному обсязі ( у тому числі медична довідка про проходження обов'язкових та періодичного психіатричних оглядів, обов'язкових щеплень, передбачених чинним законодавством України) тимчасово не допускається до виконання обов’язків, про що видається по Закладу відповідний наказ. У наказі, обов'язково визначаються терміни, в які він зобов'язаний пройти процедуру медичного огляду для отримання висновку-допуску в повному обсязі. Час, визначений у змісті наказу і витрачений працівником відповідно на медичне обстеження, оплаті не підлягає. У разі дострокового отримання повного медичного висновку працівник допускається до роботи на підставі спеціально виданого наказу по Закладу.

2.21-1. Педагогічним працівникам та працівникам з числа обслуговуючого і технічного персоналу Закладу рекомендувати пройти вакцинацію від COVID-19 та надати адміністрації копії сертифікатів або довідку про хід їх вакцинації. Працівникам, які мають відповідні протипоказання до проведення таких профілактичних щеплень проти COVID-19 надати медичний висновок встановленого зразка про наявність протипоказань до вакцинації проти COVID-19, виданий закладом охорони здоров'я.

Особиста медична книжка особи, що влаштувалася на роботу в Заклад, з результатами медичного огляду-допуску в повному обсязі зберігається в навчальному закладі під наглядом закріпленого за ним медичного працівника. Відповідальність за організацію збереження особистої медичної книжки та здійснення контролю за її збереження несе уповноважений заступник директора.

2.22. У день звільнення керівник Закладу:

1) видає працівникові копію наказу (розпорядження) про звільнення;

2) належно оформлену трудову книжку, якщо вона зберігалася в Закладі;

3) проводить повний розрахунок із працівником.

4). Якщо працівник відсутній на роботі у день звільнення, керівник або уповноважена ним особа цього дня надсилає працівникові копію наказу про звільнення із вказівкою про необхідність отримати трудову книжку (за наявності її в Закладі). За заявою працівника трудову книжку можна надсилати рекомендованим листом із повідомленням про вручення на поштову адресу, яку вказав працівник. Пересилати трудову книжку за кордон заборонено.

5). Трудову книжку звільненого працівника може отримати інша особа на підставі паспорта та нотаріально посвідченої довіреності.

6). У разі звільнення працівник має надати підтвердження про відсутність заборгованості в бібліотеці, бухгалтерії .

7). Днем звільнення вважати останній день роботи.

2.23. У разі переведення на іншу посаду або звільнення працівник передає справи іншому працівнику.

Передавання справ і майна засвідчують актом, який складають у двох примірниках. Один примірник акта видають працівнику, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший – зберігають у справах Закладу.

2.24. У разі зміни матеріально відповідальної особи (звільнення, переведення, тимчасова відсутність), встановлення факту крадіжки або зловживань, псування цінностей тощо проводять інвентаризацію в порядку, встановленому наказом Закладу.

2.25. Працівники Закладу можуть працювати за сумісництвом відповідно до чинного законодавства.

ІІІ. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ

3.1. Правила внутрішнього трудового розпорядку Закладу спираються на поняття усвідомленої дисципліни та відповідальності, поняття організованої взаємодії і організаційної культури, що складають підґрунтя для сумісної успішної діяльності членів шкільного колективу і є необхідною умовою ефективної організації освітнього процесу та організації праці у Закладі.

3.1. Дисципліна в Закладі забезпечується перш за все самодисципліною та самоконтролем працівників Закладу, методами переконання та заохочення – з боку адміністрації Закладу за підтримки органів громадського самоврядування, первинної профспілкової організацій. До порушників дисципліни відповідно до заподіяного застосовуються заходи громадського та дисциплінарного впливу, передбачені в підрозділах даних Правил внутрішнього трудового розпорядку Закладу, згідно з чинним законодавством України.

3.2. Внутрішні організаційні процеси в Закладі, дотримання порядку в ньому регламентуються поняттям режиму роботи, що встановлюється спеціальним наказом керівника на 01 вересня кожного навчального року, який приймає рішення, виходячи з діючих нормативів та інструктивних вимог, з урахуванням змісту робочого навчального плану, Освітньої програми Закладу на рік, фактичного ресурсного забезпечення Закладу на початок навчального року.

Режим роботи Закладу протягом навчального року може бути змінений за наявності об’єктивних на те причин та обставин, про що видається спеціальний наказ керівника за погодженням з педагогічною радою Закладу.

3.3. Заклад працює в одну зміну. Початок робочого дня у Закладі о 8.30, що враховується при встановленні режиму роботи на початок кожного навчального року.

Початок робочого дня для окремих категорій працівників може не співпадати із встановленим по Закладу, що відбивається у відповідних організаційних документах закладу (в графіках роботи, в розкладах занять тощо). Виняток становлять працівники, у тому числі – педагогічні, що залучаються до чергування по школі на початок навчального дня.

Кінець робочого дня для працівника визначається його педагогічним навантаженням, що відбивається у відповідних організаційних, організаційно-правових документах Закладу, які регламентують порядок його життєдіяльності.

3.4. Початок навчального дня, що складає частину робочого дня, не є статичним, визначається, першочергово виходячи з діючих вимог щодо гранично припустимого навантаження для школярів різних вікових категорій, щодо термінів перерв для учнів протягом навчального дня тощо. Початок навчального дня встановлюється не пізніше за годину від початку робочого дня, відбивається у розкладі дзвоників, що затверджується керівником установи за попереднім узгодженням режиму роботи закладу з педагогічною Радою закладу.

Кінець навчального дня для учня відповідної вікової категорії визначається його навантаженням, що відбивається у розкладах занять, у тому числі – в позаурочний час.

3.5. Дотримання режиму роботи Закладу є обов’язковим для всіх працівників шкільного колективу, перш за все - для всіх категорій працівників та здобувачів освіти. Батьки учнів (особи, що їх замінюють) повинні бути обізнані щодо режиму роботи Закладу, вимагати його дотримання з боку дітей, педагогів, інших працівників Закладу.

3.6. Щоденно, з 8.00, біля парадних дверей Закладу виставляються чергові адміністратор і вчитель згідно з графіком чергування.

3.7. Чергові мають проявити належну ввічливість і тактовність у спілкування з батьками, здобувачами освіти та людьми, які завітали до Закладу. Сторонніх в приміщення Школи не пропускати. Батьків та родичів здобувачів освіти пропускати лише з дотриманням санітарно-гігієнічних норм при наявності погодження з директором Закладу. Відповідальність покладається на узгодження перебування батьків на класному керівникові.

3.8. За організацію чергування вчителів, порядок, чистоту і дисципліну відповідає заступник директора з виховної роботи та черговий адміністратор.

3.9. Паління в приміщенні та на прилеглій території Закладу суворо забороняється як для учнів, так і для працівників.

3.10. Початок занять в Закладі о 8.30 год. Після закінчення уроку учні та вчителі виходять з кабінету до коридору. У цей час кабінети провітрюються. Всі вчителі під час перерв чергують на поверхах і забезпечують дисципліну учнів та несуть персональну відповідальність за поведінку дітей під час перерв.

3.11. Всі вчителі Закладу повинні спланувати виконання програм враховуючи структуру та режим навчального року, річний план роботи Закладу і календарно-тематичні плани з предметів. Календарно-тематичні плани на I семестр затвердити до 5 вересня, на II семестр - до 11 січня.

3.12. Ведення зошитів здійснювати з дотриманням вимог листа МОН та наказу “ Про орфографічний режим “

3.13. Ведення щоденників вважати обов’язковим для кожного учня. Семестрові, річні, державної атестації, підсумкові оцінки виставляються в щоденники та табелі учнів Закладу. Табелі здобувачів освіти зберігаються у класного керівника та видаються учням лише на зимові та літні канікули. Учні повертають табелі з обов’язковим підписом батьків в перший день другого семестру.

3.14. Вчитель-предметник несе відповідальність за збереження фонду шкільних підручників і стежить за тим, щоб підручники учнів класу з його предмету були обгорнуті та підписані. За облік підручників, отриманих в шкільній бібліотеці для класу відповідальність несе класний керівник, який проводить виховну роботу з класом по збереженню отриманих підручників.

3.15. Внесення змін в класні журнали: зарахування та вибуття учнів вносить тільки класний керівник на підставі наказу директора Закладу.

3.16. Категорично забороняється відпускати здобувачів освіти на різноманітні заходи (репетиції, змагання тощо) без дозволу адміністрації Закладу.

3.17. Заняття в кабінетах, спортивному залі проводити за розкладом, затвердженим директором Закладу.

3.18. Позакласні заходи проводити за планом, затвердженим директором Закладу.

3.19. Всі уроки розпочинаються з перевірки присутніх учнів, відповідного запису в класному журналі та з’ясування стану здоров’я здобувачів освіти.

3.20. Проведення всіх заходів, таких як гурткова робота та додаткові заняття, спортивні секції та інші заняття, а також перебування вчителів, учнів та співробітників у приміщенні Школи дозволяється тільки до 20.00 годин.

3.21. Понеділок (15.00) – день проведення щотижневої оперативної наради.

3.22. Вчитель зобов’язаний бути присутнім на шкільних нарадах, педрадах тощо. Дата, година і місце їх проведення доводяться до відома педагогічному колективу через оголошення на дошці оперативної інформації чи у вайбері.

3.23. Розпорядження та доручення, які передаються вчителям адміністрацією Закладу через оголошення та (або) у телефонному режимі є обов’язковими для виконання.

3.24. У кожному навчальному кабінеті закріпити за учнем постійне робоче місце з метою його матеріальної відповідальності за збереження меблів.

3.25. Не допускати на уроки учнів у верхньому одязі.

3.26. Категорично забороняється виставляти учнів із класу за порушення дисципліни під час уроків.

3.27. Відпускати учнів із занять мають право тільки адміністрація Закладу та класний керівник за погодженням з медичною сестрою чи іншого підтверджувального документу.

3.28. Заміна уроку проводиться вчителем у тому кабінеті, в якому він зазначений у розкладі занять, затвердженим директором.

3.29. Після проведення уроку по заміні вчитель зобов’язаний поставити свій підпис на сторінці класного журналу з відповідного предмету і розписатися в «Книзі заміни уроків» у заступника директора з навчально-виховної роботи.

3.30. Заступник директора зобов’язаний щоденно на дошці оперативної інформації вивішувати оголошення про заміну уроків на наступний день. У противному випадку – індивідуально проінформувати вчителя про заміну.

3.31. Вчитель не може відмовитись від заміни уроків без поважних причин.

3.32. Категорично забороняється проводити заміну уроків по домовленості між учителями без дозволу на те адміністрації.

3.33. Категорично забороняється вчителям продовжувати вести урок після дзвінка на перерву, так само і затримувати його початок після дзвінка на урок.

3.34. Класний керівник зобов’язаний щоденно відмічати відсутніх учнів у класному журналі. Учень зобов’язаний подати класному керівникові медичну довідку, якщо він був відсутній на заняттях через хворобу більше 5 днів. У противному випадку – принести письмове пояснення від батьків про причину відсутності на заняттях, яке зберігається в особовій справі до кінця навчального року. Таких пояснень не може бути більше 8 на рік.

3.35. Проведення екскурсій, пов’язаних з виїздом учнів Закладу за межі міста, дозволяється тільки після оформлення наказу, проведення інструктажу з техніки безпеки заступником директора з виховної роботи (з обов’язковим підписом у відповідному журналі). Відповідальність за охорону життя та здоров’я учнів під час їх перебування в Закладі, прогулянок, екскурсій та при проведенні позакласних заходів покладається на вчителів, класних керівників.

3.36. Класні керівники 1-4-х класів повинні супроводжувати дітей до їдальні, бути присутніми під час сніданку дітей, а також забезпечувати порядок.

3.37. Мобільні телефони учнів та вчителів з 8.30 та до кінця занять повинні бути вимкненими або переведені в беззвучний режим роботи.

3.38. Завідувачі кабінетами зобов’язані виконувати всі вимоги з техніки безпеки, охорони життя та здоров’я учнів, проводити інструктажі, вести відповідні журнали.

3.39. Медична сестра 1 раз на місяць перевіряє срок збереження медикаментів, стан приміщення та робить відповідний запис в листок-перевірки.

3.40 Вважати основною вимогою до всіх працівників школи розпочинати та закінчувати робочий день із ознайомлення з оголошеннями, які розміщені на стенді оперативної інформації.

3.41. Працівники школи 1 раз на рік повинні проходити медичний огляд відповідно до чинного законодавства.

3.42. Пересуватись по школі на час карантинних обмежень здійснювати тільки з дотриманням санітарних норм.

3.43. Працівник зобов’язаний:

1) сумлінно виконувати обов’язки, покладені на нього трудовим договором, цими Правилами та іншими законодавчими й нормативними актами;

2) виконувати накази, розпорядження та доручення керівника, що не суперечать чинному законодавству, в тому числі і тимчасові;

3) своєчасно прибувати на робоче місце та починати роботу, перебувати на робочому місці протягом робочого часу, за винятком перерв для відпочинку та харчування відповідно до розкладу роботи;

4) повідомляти (за можливості – до початку робочого дня) керівника або про причини відсутності на роботі письмово, засобами телефонного чи електронного зв’язку або іншим доступним способом. У разі недотримання працівником цієї вимоги складають акт про відсутність працівника на робочому місці;

5) надавати листок непрацездатності до адміністрації на наступний день після закінчення тимчасової непрацездатності ( у разі запровадження електронних лікарняних, надавати електронний код у день відкриття лікарняного ). Якщо лікарняний відкрито у другій половині дня або після проведення працівником уроків, цей день не буде табелюватись як робочий;

6) надавати військово-облікові документи для звірки з даними особових карток П-2 (за потреби);

7) повідомляти протягом трьох робочих днів про зміну сімейного стану, прізвища, місця проживання (перебування), про здобуття освіти, членство у профспілковій організації тощо;

8) дотримуватися вимог з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та пожежної безпеки;

9) у разі роботи в Закладі за сумісництвом повідомити Заклад про звільнення з основного місця роботи не пізніше наступного дня звільнення;

10) повідомляти Заклад про намір звільнитися чи достроково припинити відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного (шестирічного) віку не пізніш як за 14 календарних днів до дня звільнення чи дострокового припинення такої відпустки;

11) вживати заходів для негайного усунення причин та умов, що перешкоджають або ускладнюють нормальну роботу (простій, аварія), і терміново повідомляти про це керівника;

12) дбайливо ставитися до майна Закладу, раціонально витрачати електроенергію, матеріали та інші матеріальні ресурси, вживати заходів щодо запобігання шкоді, яка може бути заподіяна Закладу;

13) відшкодувати шкоду, заподіяну майну Закладу винними діями під час виконання трудових обов’язків, у розмірі та в порядку, встановленому законодавством;

14) не розголошувати комерційну та конфіденційну інформацію, яка стала відома під час виконання трудових обов’язків;

15) з повагою ставитися до колег, сприяти створенню позитивного психологічного клімату в колективі, підтримувати доброзичливі відносини з колегами, уникати дій, що заважають нормальній роботі колег, ображають їх, принижують честь і гідність, порушують роботу Закладу, дотримуватися правил ділового етикету у взаєминах з колегами та іншими учасниками освітнього процесу;

16) дотримуватися чистоти й порядку на робочому місці та на території Закладу;

17) зачиняти вікна та двері кабінету, вимикати світло, техніку в кінці робочого дня;

18) повідомляти письмово про намір пройти обстеження та здати кров не пізніш як за один робочий день до дня донації. Форма повідомлення – письмова заява (п. 2 ч. 2 ст. 12 Закону України «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» від 30.09.2020 № 931-IX). У заяві працівник вказує:

а) коли надасть довідку за формою № 435/о «Довідка щодо надання донорам пільг», що підтвердить факт донації, наприклад, першого робочого дня після дня донації крові;

б) коли бажає отримати день відпочинку – безпосередньо після дня донації або разом із щорічною відпусткою.

Якщо медичне обстеження виявить протипоказання для донації, працівник отримає оплату за день обстеження, зважаючи на середній заробіток, проте день відпочинку працівникові не надаватимуть. Якщо працівник планував узяти день відпочинку одразу після донації, має вийти на роботу і надати довідку за формою № 436/о «Довідка щодо обстеження донора»;

У разі донації крові та (або) її компонентів під час щорічної основної або щорічної додаткової відпусток надавати адміністрації довідку за формою № 435/о «Довідка щодо надання донорам пільг» до закінчення щорічної відпустки;

19) дотримуватись вимог щодо створення безпечного та вільного від проявів будь-якого насильства освітнього середовища у Закладі;

20) дотримуватись санітарно-гігієнічних вимог щодо роботи Закладу, в тому числі і тимчасових;

21) дотримуватись розкладу роботи Закладу та свого робочого часу;

22) вважати обов’язковою реєстрацію в системі пропускного контролю СМАРСІ та в книзі відпрацьованого робочого часу фактичного початку та закінчення роботи всіх працівників школи під час канікул.

3.44. Педагогічні працівники Закладу повинні дотримуватися ділового стилю в одязі. Інші працівники можуть носити вільний одяг.

3.44. Адміністрація зобов’язана

1) ознайомлювати працівників із Правилами, колективним договором та посадовою (робочою) інструкцією;

2) забезпечувати працівників робочими місцями та роботою згідно з умовами трудового договору;

3) забезпечувати робочі місця матеріальними та енергетичними ресурсами, необхідними засобами, обладнанням та приладами;

4) організовувати своєчасне навчання та інструктаж працівників щодо вимог охорони праці, пожежної безпеки та інших правил безпеки праці;

5) вживати заходів для профілактики виробничого травматизму, професійних та інших захворювань працівників;

6) у випадках, передбачених законодавством, надавати пільги та компенсації за особливий характер праці (щорічні додаткові відпустки тощо);

7) видавати заробітну плату у встановлені законодавством та колективним договором терміни;

8) надавати безоплатно працівникам на їх вимогу повну та достовірну інформацію стосовно їхньої трудової діяльності, а також копії документів, які складено у Закладі та містять персональні дані щодо них;

9) забезпечувати захист персональних даних працівників у порядку, встановленому законодавством. На вимогу працівника ознайомлювати його з персональними даними;

10) забезпечувати своєчасний ремонт обладнання на робочих місцях;

11) організовувати облік робочого часу і виконуваної працівниками роботи;

12) надавати працівникам можливості та створювати умови для підвищення кваліфікації, здобуття освіти;

13) дотримуватися вимог законодавства про працю під час вирішення соціально-трудових питань у Закладі.

14) створювати умови для відпочинку працівників;

15) створювати безпечне та вільне від проявів будь-якого насильства освітнє середовище

3.45. Працівник має право:

1) вимагати від керівника Закладу своєчасного забезпечення роботою згідно з професією та кваліфікацією відповідно до укладеного трудового договору;

2) на належні, безпечні та здорові умови праці;

3) на заробітну плату відповідно до укладеного трудового договору;

4) звертатися до керівника Закладу з пропозиціями щодо поліпшення організації праці, підвищення ефективності освітнього процесу;

5) оскаржувати дисциплінарне стягнення в порядку, встановленому законодавством;

6) користуватись іншими правами, передбаченими законодавством.

3.5. Керівник Закладу має право:

1) вимагати від працівника належного виконання роботи відповідно до умов трудового договору, дотримання цих Правил, нормативних актів, правил охорони праці, дбайливого ставлення до ввіреного йому майна;

2) притягати порушників трудової дисципліни до відповідальності;

3) уживати заходів для морального та матеріального заохочення за сумлінне дотримання вимог цих Правил;

4) контролювати дотримання працівниками трудової дисципліни;

5) вимагати від працівника письмові пояснення щодо порушення ним виконавської дисципліни

 

IV. РОБОЧИЙ ЧАС ТА ЧАС ВІДПОЧИНКУ

В 2024-2025 н. р. заклад працює за 5-денним робочим тижнем з двома вихідними днями. Тривалість щоденної роботи і вихід на роботу визначаються поіменно-посадовими графіками виходу працівників школи на роботу, затвердженими директором школи за погодженням із профспілковим комітетом.

Режим роботи школи у 2024-2025 навчальному році встановлюється відповідно до:

навчальний рік починається 1 вересня;

навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

І семестр – з 01 вересня до 25 грудня 2024 року;

ІІ семестр – з 10 січня до 07 червня 2025 року;

протягом навчального року для учнів проводяться канікули:

осінні – з 24 жовтня до 31 жовтня 2024 року,
зимові – з 25 грудня 2021 р. по 09 січня 2024 року,
весняні – з 27.березня по 03 квітня 2025 року;
навчальний рік закінчується 07 червня 2025 року.

Навчальні екскурсії у 1–4-х класах, навчальні екскурсії у 5–8-х за рішенням ради школи проводяться протягом навчального року.

Розклад дзвінків на уроки і перерви додається. За умов продовження адаптивного карантину він може змінюватись протягом навчального року.

Тривалість уроків у 5-9 класах становить 45 хвилин ; у 2-4 класах – 40 хвилин; у 1 класі – 35 хвилин;

4.1. Для директора Закладу та його заступників встановлюється ненормований робочий день. Міра праці осіб, що займають керівні посади у навчальному закладі, визначається не тільки тривалістю робочого часу, а й колом обов`язків та обсягом виконаних робіт.

4.1.2. Тривалість робочого тижня для працюючих у Школі на тарифну ставку не може перевищувати 40 годин на тиждень. Норма тривалості робочого часу вчителів – 18 годин.

4.1.3. Тривалість щоденної роботи і вихід на роботу визначаються поіменно-посадовими графіками виходу працівників школи на роботу, затвердженими директором школи за погодженням із профспілковим комітетом.

У разі виконання вчителем встановленого педагогічного навантаження 18 годин за три дні, в інших днях тижня, в яких за розкладом занять у вчителя не передбачено уроків, вихідними днями для нього не вважаються. Протягом цього часу педагогічний працівник може бути залучений до іншої організаційно-педагогічної діяльності. У ці дні педагогічному працівнику може надаватися методичний день для зайняття самоосвітою та роботою в методичному кабінеті. Умови роботи в методичний день встановлюються наказом керівника Закладу, який узгоджується з профспілковим комітетом.

4.1.4. Робота групи продовженого дня встановлюється відповідно до навчального плану та розкладу занять.

4.1.5. Робота бібліотекаря, практичного психолога, соціального педагога починається з 9:00 і закінчується о 17:30 (з перервою на обід 30 хв.), о 18: 00 (з перервою на обід 60 хв. ).

Для працівників установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями. При п'ятиденному робочому тижні тривалість щоденної роботи визначається правилами внутрішнього розпорядку, які затверджує керівник Закладу освіти за погодженням з профспілковим комітетом закладу з додержання тривалості робочого тижня.

У межах робочого дня педагогічні працівники Закладу освіти повинні нести всі види навчально-методичної роботи відповідно до посади, навчального плану.

Час початку і закінчення роботи і обідньої перерви встановлюється для працівників Правилами внутрішнього розпорядку Для окремих працівників умовами контракту може бути передбачений інший режим роботи.

Тривалість щоденної роботи педагогічного працівника визначається навчальним планом та розкладом занять, затвердженим директором та погодженим з ПК і включає підготовчу, виховну, методичну, організаційно-педагогічну та іншу роботу відповідно до посади. Для цих працівників встановлюється наступна тривалість щоденної роботи:

У дні тижня, в які за розкладом занять у педагогічних працівників не передбачено проведення уроків, вихідними для нього не вважаються, він залучається до організаційно-педагогічної, методичної діяльності, відповідно до посади, але не менше трьох годин.

4.2. Для неповнолітніх працівників встановлюється скорочена тривалість робочого часу:

Скорочений робочий час може бути встановлено і для іншої категорії працівників у випадках, передбачених законодавством.

4.3. У Закладі встановлюється п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями – субота і неділя.

4.4. Для працівників може встановлюватись гнучкий режим робочого часу та дистанційна робота згідно норм Кодексу законів про працю України.

Перерва для відпочинку і харчування працівників Закладу, які не залучені до роботи за розкладом навчальних занять – 1 година, як правило, через 4 год після початку роботи. Перерву працівник використовує на свій розсуд. Її до робочого часу не включають.

4.5. Облік відпрацьованого робочого часу для розрахунку зарплати ведуть у табелі обліку використання робочого часу.

Відсутність працівника на роботі у фіксований час без поважних причин являється порушенням трудової дисципліни. За це керівник Закладу вправі застосувати заходи дисциплінарного стягнення.

4.6. Працівникам, які працюють за гнучким режимом, заборонено працювати понад 12 год на день.

Працівники, які працюють за гнучким режимом, зобов’язані брати участь у заходах (нарадах тощо), що можуть призначати з 10:00 до 16:00.

4.7. Працівникам з неповним робочим днем обідню перерву надають через чотири години після початку роботи. Перерву можна не надавати, якщо тривалість щоденної роботи становить менше п’яти годин.

4.8. На регламентовані перерви для відпочинку мають право педагогічні працівники, які працюють за розкладом навчальних занять. Працівники мають право на короткі перерви санітарно-гігієнічного призначення. Зазначені перерви включають до тривалості робочого дня.

4.9. Робота (окрім чергування) не провадиться у святкові дні та дні релігійних свят:

1 січня – Новий рік;
7 січня і 25 грудня – Різдво Христове;
8 березня – Міжнародний жіночий день;
1 травня – День праці;
9 травня – День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні (День Перемоги);
28 червня – День Конституції України;
24 серпня – День Незалежності України;
14 жовтня – День захисника України;
один день (неділя) – Пасха (Великдень);
один день (неділя) – Трійця.

Якщо святковий або неробочий день (ст. 73 КЗпП) збігається з вихідним днем, вихідний день переноситься на наступний після святкового або неробочого.

Напередодні святкових та неробочих днів тривалість робочого дня скорочується на одну годину. Норма не поширюється на працівників, для яких законодавством встановлено скорочену тривалість робочого часу, та працівників, які працюють на умовах неповного робочого часу.

4.10. У разі перенесення робочих днів відповідно до рекомендацій Кабінету Міністрів України та статті 67 КЗпП робота провадиться за зміненим графіком.

а). День, роботу з якого перенесено, може припадати на період відпустки або тимчасової непрацездатності. Якщо цей період закінчується до робочої суботи, працівник має працювати в суботу на загальних підставах, відповідно до зміненого графіка роботи.

б). Якщо нового працівника прийнято після дня, роботу з якого перенесено, але до робочої суботи, він також має працювати в суботу за зміненим графіком.

4.11. Робота у вихідні дні забороняється, крім випадків, передбачених статтею 71 КЗпП.

Робота у вихідний день компенсується за згодою сторін: наданням іншого дня відпочинку (ст. 72 КЗпП).

4.12. Не пізніше трьох робочих днів після роботи у вихідний (святковий, неробочий) день працівник має подати на ім’я керівника Закладу заяву з проханням надати інший день відпочинку із зазначенням конкретної дати відпочинку. Строк подання заяви автоматично продовжується у разі відсутності працівника на роботі з поважних причин (хвороба, відрядження, відпустка тощо) на строк такої відсутності.

Інший день відпочинку працівник має використати протягом двох тижнів після дати роботи у вихідний (святковий, неробочий) день. День відпочинку може бути використано пізніше у разі хвороби працівника, перебування його у відпустці, відрядженні тощо.

4.13. Керівник не пізніше двох робочих днів розглядає заяву, погоджується або пропонує інший варіант компенсації (або дату відпочинку).

Після узгодження працівником і керівником способу компенсації видають наказ про надання компенсації, з яким працівника ознайомлюють під особистий підпис.

4.14. Дні вибуття у відрядження та прибуття з нього, які припадають на вихідні, є робочими днями й оплачуються як звичайні робочі дні. Дні вибуття у відрядження (прибуття з відрядження), що припадають на вихідні, компенсуються працівникам іншими днями відпочинку. Інші дні відпочинку надають працівникам через один робочий день після повернення з відрядження (якщо працівник і керівник не домовляться про інше).

4.15. Працівник може не виходити на роботу у день вибуття у відрядження та у день прибуття.

4.16. 3а домовленістю з керівником Закладу працівникові може бути встановлено неповний робочий час (неповний робочий день, неповний робочий тиждень або поєднання неповного робочого тижня з неповним робочим днем) з оплатою праці пропорційно відпрацьованому часу (ст. 56 КЗпП).

4.17. За необхідності окремим працівникам може бути встановлений індивідуальний режим робочого часу.

4.18. У разі простою керівник визначає місце знаходження працівників з огляду на обставини: тривалість простою, наявність на робочих місцях шкідливих виробничих факторів (зокрема перебування на відкритому повітрі або в неопалюваних приміщеннях у морози), можливість створення комфортних умов перебування працівників на території (в приміщенні) організації протягом часу очікування початку робіт після простою тощо. На час простою за рішенням керівника працівники можуть перебувати вдома.

4.19. 3а наявності умов, передбачених частиною 3 статті 32 КЗпП, роботодавець може змінювати режим роботи, встановлювати або скасовувати неповний робочий час, попередивши про це працівників не пізніше ніж за місяць.

4.20. Протягом робочого часу працівники зобов’язані виконувати роботу, обумовлену трудовим договором. За необхідності тимчасово відлучитися з робочого місця з питань виробничої необхідності або з особистих поважних причин працівник має попередньо погодити свою відсутність із безпосереднім керівником.

4.21. Залучення працівників до надурочних робіт, роботи у вихідні, святкові та неробочі дні здійснюється у порядку, встановленому законодавством, та підлягає компенсації (ст. 72, 107 КЗпП).

4.22. Працівники мають право на відпустки, передбачені законодавством та колективним договором.

4.23. Графік відпусток на наступний рік складають щороку до 15 грудня і доводять до відома кожного працівника під підпис.

Якщо працівник, оформлений за сумісництвом, бажає отримати щорічну відпустку одночасно з відпусткою за основним місцем роботи, він має до 10 грудня обов’язково подати до Закладу довідку з основного місця роботи з інформацією про те, на який період запланована відпустка за основним місцем роботи.

4.24. Про дату початку відпустки працівника повідомляють письмово не пізніше ніж за два тижні до встановленого графіком терміну.

Якщо у графіку відпусток не зазначено конкретну дату початку відпустки, то не пізніше ніж за місяць до строку, передбаченого графіком відпусток, директор письмово повідомляє працівника про заплановану відпустку і пропонує протягом 10 календарних днів з дня отримання повідомлення подати заяву про надання відпустки із зазначенням конкретного терміну. У разі ненадання цієї заяви директор має право самостійно визначити дату початку відпустки у межах строку, передбаченого графіком відпусток.

4.25. Під час канікул, що не збігаються з черговою відпусткою, керівник Закладу залучає педагогічних працівників до педагогічної та організаційної роботи в межах часу, що не перевищує їх навчального навантаження до початку канікул.

4.26.Працівникам забороняється:

а) змінювати на свій розсуд розклад занять і графіки роботи;

б) продовжувати або скорочувати тривалість занять і перерв між ними;

в) передоручати виконання трудових обов'язків.

г) палити в приміщенні та на території школи.

д) відпускати учнів із уроків, випроваджувати з класу під час занять, посилати за батьками та виконувати інші доручення.

4.27. Забороняється в робочий час:

а) відволікати педагогічних працівників від їх безпосередніх обов'язків для участі в різних господарських роботах, заходах, не пов'язаних з освітнім процесом;

б) відволікання працівників Закладу освіти від виконання професійних обов'язків, а також учнів за рахунок навчального часу на роботу і здійснення заходів, не пов'язаних з процесом навчання, забороняється, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством.

4.28. Встановити час початку робочого дня для таких категорій працівників школи:

За погодженням з профспілковим комітетом працівникам молодшого обслуговуючого персоналу та спеціалістам встановлюється наступна тривалість щоденної роботи.

Для молодшого технічного персоналу - з 8.00 до 16.30 перерва з 11.00 до 11.30

4.39. Встановлюється слідуючий об’єм виконання робіт для прибиральниць шкільних приміщень:

0.5 ставки прибиральниці – 250 кв.м

1 ставка прибиральниці – 500 кв.м

Понеділок - миття панелей і плінтусів

Вівторок – миття світильників по школі.

Середа – миття вікон, дверей по школі.

Четвер – прибирання підсобних приміщень.

Щодня – прибирання класних кімнат 1-11-х класів, туалетних приміщень, медичного кабінету, прибирання спортивного залу, учительської\ методичного кабінету, кабінету інформатики, кабінету заступників з НВР (вівторок\ четвер), приймальні, шкільних коридорів; вологе прибирання класних кімнат; шкільних коридорів. Четвер – обхід школи електриком, сантехніком.


V. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА УСПІХИ В РОБОТІ

5.1. За сумлінне виконання обов’язків, встановлених трудовим договором, ініціативу, тривалу і бездоганну роботу, значні трудові досягнення застосовують такі заходи заохочення:

Керівник Закладу видає наказ про заохочення працівника і доводить його до відома працівника і трудового колективу.

 

VI. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ

6.1. За порушення трудової дисципліни може бути застосовано один із таких заходів стягнення:

6.2. Звільнення як дисциплінарне стягнення може бути застосоване за такі порушення:

а) систематичне невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором або цими Правилами, якщо до працівника раніше вже застосовувалися заходи дисциплінарного стягнення (п. 3 ст. 40 КЗпП);

б) прогул, зокрема відсутність на роботі понад три години протягом робочого дня без поважних причин (п. 4 ст. 40 КЗпП);

в) поява на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп’яніння (п. 7 ст. 40 КЗпП);

г) вчинення на робочому місці аморального проступку, несумісного з подальшим виконанням своїх посадових обов’язків (п. 3 ст. 41 КЗпП).

д) За інші порушення трудової дисципліни оголошують догану.

За кожне порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.

6.3. При визначенні виду дисциплінарного стягнення керівник враховує ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

6.4. До застосування дисциплінарного стягнення працівник надає письмове пояснення проступку. Відмова надати пояснення не є перешкодою для застосування стягнення. Про факт відмови складають акт за підписом керівника та представницьких органів колективу Закладу.

6.5. Керівник застосовує дисциплінарне стягнення за фактом виявлення проступку, не пізніше одного місяця з дня виявлення, без урахування періодів звільнення працівника від роботи у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або перебуванням у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців із дня вчинення проступку.

6.6. Дисциплінарне стягнення оголошують у наказі, з яким працівника ознайомлюють під підпис у триденний строк (не враховуючи час відсутності на роботі).

6.7. Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, він вважатиметься таким, що не мав дисциплінарного стягнення.